Exuviance masque

Jag har märkt nu på senaste tid att min hud inte är lika bra som den brukar vara, jag är oftast väldigt noga Med att tvätta och smörja in mitt ansikte för att undvika finnar blandannat :)
Så nu ska min hud bli så bra igen! Och för att få hjälp med det använder jag exuvianve's Rejuvenating treatment masque som är skitbra finnar försvinner direkt :D

Rejuvenating treatment masque hittar ni här för 219kr
Ansiktsvattnet Moisture balance tiner hittar ni här för 249kr

Så här kommer en liten steg för steg på några grejer som är viktigt att tänka på när ni lägger lägger en ansiktsmask (:
Det absolut viktigaste att göra innan du sätter på en asnsiktismask är att tvätta händerna och tvätta ansiktet :)
Jag brukar då använda det här ansiktisvattnet från exuviance för det tar bort den smuts man missar när man bara tvättar ansiktet med vatten.

När det är klart kan du börja applicera ansiktsmasken med ett tunnt lager i hela ansiktet därefter tar du ett lager till men se till att göra det innan detförsta lagret torkar, skulle det torka hjälper det andra lagret inte digr ett smack..
Se även till att inte få nått kladd i ögonbrynen det är ett helvete att får bort :P
Sedan är det bara till att vänta dem minutrarna som det står på tuben att masken ska va på, skulle den inte ha torkat efter dem minutrarna kan du "dutta" lite lätt med fingret för att skynda lite :)
Men ta inte bort masken förens den är helt torr och speciellt inte om det är en peel-off mask :P
Det är viktigt att tänka på att du inte tvättar ansiktet efter för då tvättar du bara av det som ska hjälpa dig och då är aallt i onödan ((:
Mitt sista tips till er är även att gå inte och köp dem 20kr maskerna på H&M det är bara skit hjälpte inte mig ett dugg det blev det motsatta istället gav mig mer problem med huden :(
Utan lägg hellre några 100 lappar mer på en ordentlig mask, ni kommer inte att ågra er ((:

Hoppas ni tyckte om denna steg för steg vi hörs imorgon!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0